Dr. Muhamed Salih el-Munexhid
Pjesë e librit : “Udhërrëfyes për muajin e Ramazanit”
Nga arabishtja: Irfan JAHIU
Kushtet që e detyrojnë agjërimin e Ramazanit janë katër: Islami, hyrja në moshën e pjekurisë (pubertetit), mendja dhe aftësia (mundësia) për agjërim.
Nijeti mund të bëhet në çdo pjesë të natës, qoftë edhe pak para se të hyjë koha e agimit apo imsakut.
Mjafton të bëhet nijeti në fillim të Ramazanit për tërë muajin[3], mirëpo, nëse nijetin e bën për çdo natë, kjo është më e sigurt dhe më e vlefshme.
Pra, me ngritjen në syfyr e ndjekim rrugën profetike dhe dallohemi me ithtarët e librit (sepse dallimi në mes agjërimit tonë dhe të tyre është të ushqyerit në syfyr). Me të ushqyerit në syfyr, agjëruesi forcohet për ibadetin e ditës si dhe syfyri është koha e lutjeve që shpresohet Allahu t’i pranojë, po ashtu në këtë kohë agjëruesi e ripërtërin nijetin për agjërim.
Nga suneti është që iftari të çelet me hurma të freskëta para se të falet namazi, poqë nuk ka të freskëta, atëherë me hurma të thata, dhe poqë nuk ka hurma, atëherë me ujë.
Këtyre u bashkëngjitet: vjellja me qëllim (futja e gishtit me qëllim apo nxitja e vjelljes me qëllim, -sh.p-), menstruacionet ose lehonia te gratë, bërja e hixhames dhe masturbimi gjatë ditës.
Prandaj, ai që ha ushqim ose pi ujë shkaku se nuk e di kohën ose dispozitën, agjërimi i tij është në rregull.
Kush ha dhe pi me harresë, le ta vazhdojë agjërimin e tij, sepse Allahu e ushqeu dhe i dha të pijë ujë.
Kush merr apo përdor diçka nga gjërat që e prishin agjërimin, pa dëshirën apo zgjedhjen e tij, agjërimi i tij është i saktë.
– Marrja e ilaçeve dhe tabletave.
– Pirja e duhanit, e cila njëkohësisht është edhe e ndaluar.
– Transfuzioni i gjakut në trupin e agjëruesit.
– Marrja e injeksioneve ushqyese, të cilat përdoren si zëvendësim për ushqimin dhe pijen.[6]
– Dializa.
– Endoskopia e zorrës së trashë, nëse lyhet tuba me yndyrë ose solucion dhe arrin deri në organet e tretjes.
– Futja e ujit në gojë dhe hundë, pa e tepruar.
– Pikat për syrin.
– Pikat për veshin.
– Larja e veshëve.
– Pikat për hundë dhe inhalatori për hundë, duke qenë i kujdesshëm që të mos gëlltitet diçka nga to dhe të arrijë deri në fyt.
– Inhalatori për astmë.
– Injeksionet mjekuese që jepen nën muskuj, lëkurë dhe venë.[7]
– Tabletat që vendosen nën gjuhë në rastin e sulmit në zemër dhe sëmundjeve të tjera të zemrës, duke qenë i kujdesshëm që të mos gëlltitet diçka nga to dhe të arrijë deri në fyt.
– Nxjerrja e dhëmbit ose mjekimi i tij.
– Pastrimi i dhëmbëve me misvak ose me brushë për dhëmbë, duke qenë i kujdesshëm që pasta e dhëmbëve të mos shkojë deri në fyt.
– Pomada dhe leukoplasti (fashat ngjitëse) për mjekim.
– Uji që përdoret për shpëlarjen e gojës, nëse nuk e gëlltit.
– Gastroskopia e lukthit, me kusht që tubës të mos i vendosen preparate ushqyese, si: yndyrë dhe lëngje.
– Endoskopia gjinekologjike (futja e endoskopit në mitrën e gruas) dhe vendosja e spirales dhe të ngjashmet me të.
– Supozitorët që futen në vagjinën e femrës dhe losionet vagjinale.
Ai duhet të pendohet për gabimin dhe ta plotësojë ditën me agjërim (edhe pse e ka prishur) si dhe pas Ramazanit ta kompensojë këtë ditë. Po ashtu, duhet ta shpaguajë gabimin duke agjëruar dy muaj pandërprerë, ndërsa, nëse e ka të pamundur të agjërojë, atëherë duhet t’i ushqejë gjashtëdhjetë të ngratë.
Nëse gruaja i bindet burrit me vetëdëshirë, edhe ajo atëherë duhet të veprojë sikurse burri i saj, ndërsa nëse ka qenë e imponuar dhe pa dëshirën e saj, agjërimi i saj është në rregull.
Kush bie të flejë dhe në gjumë bëhet xhunub, agjërimi i tij është në rregull.
Dalja e lëngut medhij[8] nuk e prish agjërimin.
– Që largësia e destinacionit për ku je nisur të llogaritet udhëtim, përafërsisht 80 km ose sipas traditës.
– Ta kapërcesh vendbanimin tënd dhe pas teje t’i lësh shtëpitë e fundit.
– Të mos jetë udhëtimi yt për të bërë mëkat (sipas shumicës së dijetarëve).
– Të mos jetë synimi i udhëtimit tënd prishja e agjërimit (të mos jetë hile për ta prishur agjërimin).
Kurse, për sëmundjet e lehta, siç janë: kolli dhe kokëdhembja, për to nuk lejohet të prishet agjërimi.
Ndërsa, nëse është i sigurt se agjërimi e dëmton, obligohet ta prishë agjërimin dhe i ndalohet të agjërojë, kurse shpërblimi i tij, me lejen e Allahut, është i vërtetuar, duke u bazuar në fjalën e Allahut: “…dhe mos e vritni veten…” (En-Nisa: 29)
Ndalesa këtu përfshin marrjen e shpirtit si dhe përfshin çdo gjë që në të ka dëm.
Nëse mjekët konstatojnë se sëmundja do të kalojë dhe i sëmuri do të shërohet, me lejen e Allahut, i sëmuri nuk detyrohet t’i kompensojë ditët e humbura deri të shërohet, edhe nëse sëmundja e tij zgjat me vite të tëra.
Këto arsye janë që e lejojnë mosagjërimin dhe ditët e humbura nuk kompensohen, por ato shpaguhen.
Për të nuk ka shpagim, mirëpo duhet të kompensojë këtë ditë dhe të shpeshtojë istigfarin, të pendohet tek Allahu nga ky mëkat i madh dhe të ndiejë keqardhje për veprën e bërë dhe të jetë i vendosur që në të ardhmen të mos e veprojë të njëjtën gjë më asnjëherë.
Në këtë rast, ajo më e mira është që për çdo ditë të paagjëruar ta ushqejë nga një të ngratë me gjysmë sa’a (sasi matëse) nga ushqimi i vendit ku jeton, kjo sipas mundësive e, nëse është i varfër dhe nuk i ka mundësitë të shpenzojë, atëherë e bën vetëm kompensimin.
Kurse ai i cili për shkak të gjumit gjatë ditës, nuk i fal namazet në kohën e vet të caktuar, ky është mëkatar dhe në rrezik të madh për fenë e tij.
E lusim Allahun që të na e pranojë agjërimin, namazin e natës dhe leximin e Kuranit, të na ndihmojë në adhurimin e Tij dhe të na bëjë nga fitimtarët në Ramazan! Amin!
Falënderimi i takon Allahut, Zotit të botëve!
[1] Agjërimi nuk pranohet nga fëmija që nuk e ka arritur moshën e dallimit, shkaku se nuk ka dije dhe nuk di të dallojë synimin e ibadeteve dhe kuptimin e tyre. (sh.p.)
[2] Me nijet nënkuptojmë vendosmërinë e zemrës për të bërë një vepër. (sh.a.)
[3] Pra, nga nata e parë e bën nijetin që ta agjërojë tërë muajin dhe nuk ka nevojë që ta përsërisë nijetin në çdo natë. Por, nëse ndodh që brenda ditëve të Ramazanit ta ndërpresë agjërimin shkaku i udhëtimit, sëmundjes, menstruacioneve apo lehonisë te gratë, atëherë duhet ripërtëritja e nijetit për ditët e tjera që kanë mbetur. (sh.p.)
[4] Buhariu (1923), Muslimi (1095).
[5] Buhariu (1957), Muslimi (1098).
[6] Pa marrë parasysh se ku merren injeksionet ushqyese ose me vitamina, në muskuj apo venë, e prishin agjërimin. (sh.p.)
[7] Përveç atyre që janë ushqyese, si infuzionet ose marrja e glukozës në venë ose vitaminave. (sh.p.)
[8] Medhij nuk është spermë, por është lëng i cili del nga organi gjenital, në rast të epshit dhe del pa shpejtësi apo ndonjë kënaqësi. Zakonisht vjen nga mendimet ose nga fërkimet mes burrit dhe gruas ose nga shikimi që e nxit epshin. Ky lëng del edhe te meshkujt edhe te femrat. Është lëng i hollë dhe i bardhë dhe ndodh që të mos hetohet dalja e tij. Ky lëng nuk e prish agjërimin, mirëpo e prish abdesin. (sh.p.)
Dr. Muhamed Salih el-Munexhid
Pjesë e librit : “Udhërrëfyes për muajin e Ramazanit”
Nga arabishtja: Irfan JAHIU